• DZIWNÓW 2019

• Odkrywamy uroki wybrzeża zachodniego – Dziwnów

Przez wiele lat zielone szkoły organizowaliśmy we Władysławowie i myśleliśmy, że nie ma piękniejszego miejsca niż Półwysep Helski i wspanialszych ludzi, niż gospodarze pensjonatu Pomorzanka p. p. Ewa i Grzegorz Turscy. Jednak trzeba być otwartym i ciekawym świata, poznawać inne piękne miejsca. Takie odkryliśmy podczas ostatniego wyjazdu – Dziwnów. Ośrodek pięknie położony wśród sosnowych drzew, z bogatą bazą rekreacyjno – wypoczynkową i, co ważne blisko morza. To miejsce na ciekawe spędzenie czasu na placu zabaw czy boisku do siatkówki, przy ognisku lub grillu oraz atrakcyjnych wycieczek. Każdy dzień pobytu rozpoczynaliśmy porannym biegiem brzegiem morza, bez względu na pogodę. Najbardziej wytrwali – Hania Jungiewicz, Wiktor Doniec, Tymek Płonka, Staś Zieliński i Piotruś Wydrzyński zostali nagrodzeni „Długonogą mewą”. Plaża była również miejscem częstych spacerów, rozgrywek sportowych, budowli z piasku i kanałów wodnych, leżakowania i rozmyślania. Miejscem, gdzie podziwialiśmy wspaniały zachód słońca i miejscem, gdzie odbył się wyczekiwany chrzest morski. Niebo też miało w tym swój udział i nieźle nas zmoczyło. Bardzo miło wspominamy pobyt w Parku Miniatur i Kolejek w samym Dziwnowie oraz przejażdżkę miniaturową kolejką. Z nieskrywanym zachwytem obserwowaliśmy most ruchomy na rzece Dziwnej. W czasie wycieczki do Świnoujścia podziwialiśmy widok z latarni morskiej, spacerowaliśmy promenadą, płynęliśmy promem. Wycieczka do Międzyzdrojów odkryła przed nami Aleję Gwiazd, molo oraz Bałtycki Park Miniatur, Muzeum Wolińskiego Parku Narodowego i urokliwe Jezioro Turkusowe na wyspie Wolin. W czasie pobytu korzystaliśmy z basenu, wspaniale bawiliśmy się przy ognisku i podczas grillowania, a towarzyszyły nam spontaniczne występy artystyczne uczestników. Dzień Dziecka uświetniliśmy tym, co dzieci lubią najbardziej pizzą i dyskoteką. Nie można nie wspomnieć o wspaniałym menu kuchni, w którym każdy znalazł coś dla swojego podniebienia.

To był wspaniały czas nauki, wypoczynku i zabawy.